Wednesday, October 15, 2008

~ Alamak!! mulut Qaisz kuar darah!!

Ni nak citer psl anak kesayangan ni...Si Qaisz ler...Semalam balik keje mak cakap dah dua hari ni asik ler suruh mak aku bukak pintu bilik aku.Sambil tu si Qaisz ni pon tanya neneknye "bu, bu...."..hehehe...rupenye mak aku cakap dia mencarik2 aku.

Lepas tu smlm Qaisz asik cium2 ngan peluk2 aku...rindu sgt dia kt aku ni...kesian dia..
Malam tadi dia duk main "push car"..kelmarin aku ade beli satu kt Giant..tp kecik je ler. Pestu semalam atoknye x puas hati, atoknye belikan yang besar.hehe..terima kasih ye abah...

Alkisahnye kan malam tadi pas aku mandi ngan Qaisz sumer aku pon nk buat ler susu tuk dia sbb nak tdokan dia. Masa tu dia tengah main "push car" nye...sambil tu mak ngan abah tolong tengok2 kan dia. Sekali masa kt dapur tu aku dengar Qaisz menangis kuat sangat. Menjerit2. Siap menggelejat2 lagi...Ah!! Sudah..Dalam hati aku kate mesti dia jatuh ni..Ingatkan terhantuk ke apa ke kan..Sekali hubby aku dokong tgk mulutnye berdarah..Banyak lak tuh..
Tapi aku relaks jerk. Tak nak gabra2. Sebab dr apa yg aku baca dan pengalaman kawan2 kan derang cakap klu jadi pape kat anak jangan lah gabra. Aku pon dokong Qaisz. Bukak peti sejuk nak amik air batu. Sekali air batu x der lah pulak. Seb baik ade aiskerim yang mak aku buat tuh..yang masuk dlm plastik tuh..aku amik aiskrim tu letak kt mulut dia. Sebab nak bagi darah nye benti. Alhamdulillah benti pon darahnye. Pestu aku minumkan dia air sejuk.

Mak aku cakap Qaisz nak turun dari "push car" then ntah camane belh terjatuh. maybe masa jatuh tu dia tergigit bibirnye kot. Tu yang berdarah.. Masa tidor aku check ler mulut dia takot ler terkoyak ke apa kan. Cuma pecah skit jerk.

Masa tuh hubby nak g keje da lambat da. Si Qaisz ni boleh plak nangis2 nak ikut ayahnye. Kitorang bawak dia pusing2 naik kete jap. Pestu balik bagi dia minum susu n terus dia tidur.
Ni aku tengah pantau dia kot2 ade muntah ke apa kan. Tapi pagi tadi Alhamdulillah ler dia ok.
Qaisz..Qaisz...
Tapi biase ler kan budak umur setahun ni. Memang tengah lasak org kate. Cuma kite je kene tengok kan dia masa tgh main kan...

No comments: