Tuesday, June 3, 2008

~Akhirnya....

adusss!!!...nak tau x??..malam tadi bawak qaisz p urut kat sijangkang selepas dinasihatkan oleh sepupuku ijan..hehehe...kuar umah dalam kul 7.45pm terus p umah ijan..sbb aku x tau umah makcik ijan yg pandai urut tuh a.k.a wak dah...anak aku tidur masa tuh...biase lah qaisz..masuk kete je mesti tidur...bila smpi umah wak tu anak aku bangun...ade baby baru lepas kene urut...baby tu nangis anak aku pon ikut nangis..wekekeke..pestu turn anak aku lak kene urut...adoii..aku kene marah ler ngan wak tuh...dia cakap kenapa aku biarkan anak aku..dah lama baru nk bawak urut...urat kat leher tu smpi dah keras sbb anak aku salah urat...mana ler aku tau..sbb anak aku baru jer demam...wekeke....so x de pengalaman cm ni...bile citer ngan ijan baru dia suggest p umah wak tuh....wekekeke...kene urut melalak ler si qaisz..kesian beb..ngan aku pon nak nangis sekali...wak tu punya marah ngan aku siap dia bleh letak bedak urut tu kat muke aku..adusss..huhuh..malam ni kene p lagi...maybe kene 3 kali urut...hehehe.....maafkan ibu ye qaisz...ibu x tau pon....hehehe....

Monday, June 2, 2008

~Ganti Pose Lagi..

muekekeke.....dan dan minggu lepas plan ari ni nk ganti pose...siap g tau ngan sepupu a.k.a ijan bahawasanya ari ni aku nk ganti pose...ade lagi balance 19hari..tapi pagi ni tgk jam dah kul 6.30am..nak pose pebendanye...dgn x niat lagi...klu malam tadi dah diat x per gak...
hehehe...so esok InsyaAllah aku akan pose...hehehe....
adiosssss...

~Sekali lagi..

neutral Sekali lagi qaisz x bleh tidur malam....merengek dan terus merengek...ngan org len x nak ikut...bile ibu dia ade baru dia senyap....malam tadi bawak qaisz lagi pergi umah atok tuh....sebab telinga dia sejuk..hengatkan salah urat ke hape ke...tapi......dia kena kacau lagi...rolleyes
atok tu ubatkan qaisz sampi dua kali...memula pakai kunyit...lepas sapu2 kat badan qaisz dia campak kunyit tuh kt luar umah...lepas tuh qaisz tetiba je nangis..kuat lak tuh...hehehe...ibu dia smpi dah nak meleleh air mata...kali kedua atok tuh buat lagi sbb tgk qaisz x benti nangis kan...tapi kali ni pki sireh lak...baru dia diam skit...pestu atok tu kate qaisz ni kene ketegur ngan malaikat..pelikkan?? tapi memula aku x paham...tye balik atok tu apa maksud sebenar...atok tu kate ade orang tua yg dah meninggal teringin nak jumpa anak aku...atok tu tye mak bapak aku ade lagi x...aku ckp ler masih ade lagi...pestu atok tu tye mak mertua aku lak..sbb arwah opah hubby dulu sblm meninggal ade ckp..sempat ke x sempat nk tgk anak kami....atok tu ckp mungkin arwah tu ler..citer kat hubby..tapi hubby x caya....hehehe..
pestu atok tu kate yg qaisz ni nangis dia cm sedih jer...cam ade pape..atok tu kate anak aku merajuk ngan aku..dia kate anak aku cam rindu ler kat aku...cam x dapat kasih sayang...Ya Allah terus nk nangis bile dgr cam tu..mana mungkin aku x sayang kan anak aku....balik keje jer aku carik dia...ibu mana yang x sayangkan anak kan...atok tu kate masa aku kerja tu yang dia rindu kat aku....adoi..."anak ibu...ibu pergi kerja nak...nak cari duit..nak tolong ayah dan kuarga nak.....ibu tetap sayangkan qaisz x pernah berubah pon nak"....cry
pagi tadi seb baik dia elok dah....g tau qaisz yang aku nk p keje bukan nk jalan2....hehe..atok tu kate anak aku ni manja ngan aku....x per lah qaisz...tuk qaisz ibu turutkan...nanti ade mase ibu n ayah bawak qaisz jalan2 ye nak....skang qaisz x sihat..duduk umah dulu tau....
tapi pasal apa yg atok tu cakap memula tuh...aku pon x pasti....Wallahua'lam....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...