Thursday, July 31, 2008

~ Silky Girls

semalam ajak hubby p guardian kt giant tuh...nk carik lipstik ngan bedak..lipstik bukan dah habis..tp dah patah..heheh...bajet 30 hegget jer...jadi dapat ler 2 barang ni...ade diskaun lagi pon..hehehe...saje n try silky girl..wah girl lah sangat kann...hehehe...sblm ni suke pki perfume dia..mmg best...la ni nk try lipstik n bedak lak...hehehehe
contoh jer erk..tp x amik kaler ni pon...

Tuesday, July 29, 2008

~ Sudah masyukkkkk...

hahaha...sudah masyukk..hati pon sonang...lalalalala....Alhamdulillah,...mrgreen

~ Sindarela...


suke tgk citer ni...malam ni episod akhir...x sabar nk tgk...huhuhu..dengan telatah dua beranak tu..giler jerk..hahahahha......

~ X layak kot...

korang hengat x lagi psl entry yg lepas tu...ala..pasal idea gift nufnang tu...kan kene tulis bahaso inggeri..tapi makcik mintak maap ler ye..bahasa mak cik ni cm haprak jer....Almaklum ler x blajo habis....jadi makcik hentam jer lah....kalau korang nk tergolak pon golak ler puas2...hehehe....
dan makcik raso memang x layak kot...apo kato makcik bubuh baso jowo..buleh gitew??...

ni sebagai contoh:-

"aku arep ka'e hadiah kiye tuk bujuku...hadiah hari lahir seng ke 26...de'e memang kepingin bangat arep tuku play station kiye...play station kiye akeh fungsi ne...dino minggu de'e keneng main game nang ngomah...wes orak boring meneh..." aci x??

wahahahhaaa.....

~ Bila mau gaji daaaa...

hurmmm....bila mau gaji daaa...slalu 28hb sudah masyukkkk....semenjak bln lepas lambat le plok...poket den dah sengkek dah ni...kt opis ni dari pagi asik masyuk maybank2u jerk....nk tgk gaji ade ko x do..balik2 balance yg samo jo.....hahahha.....

en.bosss....sila bank in kan gaji saya...sekian

~ EMO.....

AKU SEKARANG TENGAH EMO....
SEKIAN!!!!!
cry

~Rezeki...

Entry ni saya nk 'basuh' diri saya sendiri..klu reader yg lain nk join pon x per gak...hihihihi...saja je nk muhasabah kan diri..chewahhh...muhasabahlah konon..kikikiki...

Selalu orang mesti cakap bahawa rezeki dia kurang kan...pestu banding2 kan ngan rezeki orang lain.."sipulan tu murah rezeki dia...x cam aku..itu x cukup..ini x cukup"...mesti korang pernah dengar ayat cm ni dimana2 kan....Rezeki tu kan datangnye dari Allah s.w.t...selain dari usaha kite kene lah berdoa kepada-Nya tul tak....camane Allah tu nak bukakan pintu rezeki kita kalau kita sendiri tak sujud kepada-Nya yakni x menurut segala perintah dan suruhan-Nya....walau kite kerja siang malam pon, tapi kalau kita x mengerjakan solat 5 waktu sehari semalam pon x guna kan...memanglah kerja kita pon tu ibadah gak....tp pandai2 lah ambik masa tuk mengerjakan solat.... kalau tempat kerja x der tempat solat..kita bleh request kan...tak pon carilah surau atau masjid yg berhampiran...cukup kan semua tu...cuma kita ni jer lalai dengan sumer ni....
saya ni pon bukan lah perfect sangat bab2 ni gak...tp bila duduk sorang2 sambil termenung tu slalu terpikir..kenapa rezeki aku cm ni...kenapa rezki orang tu cm tu..then saya tgk latar belakang org tu...(yang saya kenal lah erk)...org tu solat 5 waktu cukup...mengaji sumer lah..mungkin sebab tu Tuhan berikan dia rezki yg lebih...tp aku??... solat pon kadang x cukup 5 waktu..iye..saya mengaku kt sini...tapi selepas bermacam2 ujian dan dugaan datang dari-Nya, saya pon barulah teringat kepada-Nya..dan bermula dari situ, saya cuba cukupkan solat saya...kalau tertinggal satu solat saya akan gantikan...lebih baik dari x buat langsung kan...dari hari ke hari saya berusaha tuk sempurnakan solat saya..Alhamdulillah...berjaya jugak...InsyaAllah..mudah2an saya tidak akan lalai lagi lepas ni...dan saya bersyukur sangat sebab rezeki saya bertambah sikit2 atas doa saya sehari semalam...bukan nk berbangga atau apa ye...hanya sekadar pengalaman saya sahaja...Alhamdulillah.....solat itukan wajib...

Lagi satu nk citer ni..bila saya dalam keadaan marah kan then saya ambil air sembahyang x lama lepas tu kemarahan saya pon berkurangan.....ok lah...cakap banyak2 kang nanti ade orang ingat aku ni nk jadi ustazah plak kan.....

~Katil Anak Bujang...

rasa2 cam nk belikan Qaisz katil bujang ler...katil baby dia tuh cam dah x muat..dia nk golek2 pon x selesa...kesian dia...hehehhe...ni antara katil2 tuk budak yg aku berkenan...hiks....berkenan jer erk..tp x mampu nk bli...hat biasa2 je bleh ler..huhuhuhu...
berkenan yang ni...kiut jer....


yang ni lak klu ade 2 org anak ok ler kan...hiks


paling suke yg ni..tp rege dia cecah ribu gak ler...huhuu

yang ni paling simple kan?....


yang ni khas tuk anak2 yg suke kan kereta...


so...korang laks camane..pilih lah mana yg berkenan di hati.....hahahah....

Monday, July 28, 2008

~ 'REALMART'

I would like to give my husband a Sony Playstation - 2 as his 26th birthday on this December.
He always aim this play station many time. This Sony play station will make he happy cause have format CD-ROM NTSC/J, 2 format DVD-ROM NTSC/J, AUDIO CD, DVD-VIDEO and DVD-RW (VR Mode). When my husband at home, this play station can make his enjoy and no more borings.


click here : Sony Play station 2


This entry dedicated to Nuffnang Gift Ideas Contest.
REALMART.COM

~ Alhamdullillah part II

ermm.....masa part 1 tu ade g tau pasal berita gembira kan...tp masa tuh hanya sementara...hubby g bank tgk dia nye gaji bertambah RM300...hengatkan gaji dia naik byk giler...tp hubby mmg dah jangka dah..dia x nk suka sgt..sbb dia tau x mungkin naik smpi cm tuh...
skali hari ni dapat surat bahawasanya duit tu ialah duit potongan epf n kwsp yg akaun dia salah kira..so derang pulangkan balik..hampeh...tp Alhadulillah le kan..rezeki gak tu..kene bersyukur...
sape nk bg RM300 kan..hiks...
pestu hubby dapat surat kenaikan gaji..bleh lah...hiks..tp ntah ler..rasa2 nye kenaikan tu cuma bleh isi minyak motor tuk seminggu jerk....hahaha..apa daa...minyak naik byg giler...tp gaji naik hat tu jerk....camano nih....
walau bagaimana pon..kami anak beranak haruslah rasa besyukor sangat dengan apa yg diberikan oleh-Nya....biggrin

~ Mimpi..

malam tadi kan saya kan mimpi sesuatu tau....ala..mimpi kan mainan tido...tp cm real jek...
nk tau ke??...saya mimpi hubby kawen lagi satu...hahaha...apakah maksud disebalik itu...
tetiba je masa tu hubby dan kawan dia bawa balik satu pompuan...memula hubby x nak ngaku yg pompuan tu dia kenal...skali ntah camane ntah saya dapat tau hubby baru kawen ngan pompuan tu...
yang peliknye slalu pompuan kene madu kan..tp kali ni kan hubby ngan kawan dia (lelaki) kawen ngan pompuan tu gak yakni pompuan yg sama..x ke pelik??...hehehe
tp kan...dalam mimpi tu saya cm makan hati ler sbb ye laaa...bermadu kan....bile nmpk hubby ngan pompuan tu mulalah saya jeles.....Nauzubillah....jauhkan ler...saya x nak bermadu...baru mimpi je dah makan hati..klu betul2 agknye siap mkn jantung skali...hahaha...

to my dear hubby...jgn gatai2 nk kawen lain erk...ayang x sanggup nk bermadu...mmg lah madu tu manis...tp pahit bagi kaum pompuan ni...hahaha....ako x nakkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ntah pape ler mimpi aku tu kan...syaiton punya pasal ler ni...hiksss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...