Friday, August 15, 2008

~Ke laut blakang umah...

semalam petang balik kerja dr jauh hubby dah nampak laut kt blakang umah tu air tengah pasang...so masuk2 jer umah hubby ajak p laut bawak Qaisz...hahaha..untuk pengetahuan korang laut tu dekat jerk..tapi tuk tahun ni, inilah pertama kali aku ke sana...kekeke...kt situ mmg tempat nelayan..org mancing..kadang2 kalau ade jamuan pape derang wat kt situ ler...mmg best..hehehe...ok..malas nk citer panjang lebar...korang pon bukan nk baca..nk tgk gambar je kan...x der lah..x tau nk citer apa pon...so, jom layan gegambaunye erk...



pemandangan indah....




my hero...


berkerut dahi...sbb silau..hehehe


den pon nak interprem gaks...


dah..jom balik...

Thursday, August 14, 2008

~ Yahoo..Dapat Award





yeyeyye..dapat award yg julung2 kalinye...hehehe...dah le budak baru blaja..tetiba dapat award...vangga2x...hehehe...terima kasih eila ...
tgh berym ngan eila tetiba dia suruh amik award ni..hehehe...time kasih byk2 erk...

Brilliant Weblog is a prize given to sites and blogs that are smart and brilliant both in their content and their design.The purpose of the prize is to promote as many blogs as possible in the blogsphere


Here are the rules to follow:

1) Put the logo on your blog.

2) Add a link to the person who awarded you.

3) Nominate at least 7 other blogs.

4) Add links to those blogs on yours.

5) Leave a message for your nominees on their blog


Maka dengan ini saya pon nk bagi award ni kepada:-
1) ijan
2) kak eza
3) viruspadu
4) ceera
5) nana
6) aida
7) una

sekian...heheheh








~ Portable CD Player


semalam saya x kerja...bawak Qaisz p montly check up...kene inject setahun nye...nangis kejap jerk..pestu ok..mak aiii punya lah ramai kt klinik semalam..seb baik dah aplly cuti...g kul 9.30 pagi habis dekat kul 1.00pm...penat beb..hehehe...tapi best ler...duk umah satu hari jaga anak...rasa2 cam nk benti kerja je jaga anak..hahahahha....tp apa kan daya...klu aku benti kerja kompom makan pasir ler jawabnye....
pestu ptg smlm Aeon Credit call aku...dia suruh aku amik hadiah..sbb aku terpilih...sbb masa aku berpantang tahun lepas mmg ade org dari Aeon call suruh amik hadiah ni...tp aku dalam pantang kan..so aku pon lupa...tetiba smlm derang call balik suruh amik kt Jusco Bukit tinggi...dalam hati tu takut gak kot2 derang tipu kan...so mlm tadi hubby bawak p Jusco...hehehe..mmg kompom ler dapat hadiah...Panasonic Portable CD Player..heheheheh....dah free kan..amik jer lah....huhuhu...

Tuesday, August 12, 2008

~ Ramadhan Datang Lagi...



yahoooo.....x lama lagi Ramadhan menjelang tiba...sape2 yg x ganti pose tahun lepas sila ganti erk...pestu bleh p terawih...dulu2 bleh lah...masa anak dara rajin ler nak p...tp ada dua hajat sebenarnye...nk terawih ngan nk tgk pakwe..ala..dulu2 kan...hiks...teruks ok..hahaha
masa ni lah bleh dapat pahala lebih kan...hehehehe
lepas tu nak raya dahhh...dulu2 lom kawen zaman hingus2 an dulu bukan main suke lagi bile nak raya kan...melompat2 lagi...mana tak nye dapat baju baru, kasut baru, underwear pon baru..hiks...lepas tu dapat duit raya kan....seronok!!..yer lah..masa budak2 mana pikir psl nk kuar duit ni...bagi derang sume free kan...setahun sekali katenye...maka semua serba baru..nak2 saya ni ha...baju kalau x lebih 2 pasang x sah..kadang2 sampai 4 pasang...yelaa..lom kerja..mak blikan, kakak blikan, abag blikan...hehehe...
tapi bile dah kerja nak2 dah kawen dan ada anak...bile time nk raya ni lah rase2 nye byk guna duit..mana taknye nak kene renew road tax ngan insurans....tu yg pening tuh..dah berapa kali raya mesti road tax mati..adusss....tp kali ni x per kot..sbb blu claim balik kan...harus lepas bayar road tax kene cepat2 p claims..hahaha....
tapi bagi ku ttp sengkek..x pelah..pakai mana yg ada..dan mana yg mampu jer lah...janji anak aku berbaju...biar lah mak pak dia x beraya sakan...janji anak nye happy...seb baik masa besday Qaisz tuh ade org bagi hadiah baju2...hahaa..dah aku simpan dlm almari nk buat raya...kekekeke...kasut raya pon dah ada...so nantu cuma carikan baju melayu, stokin ngan baju tuk malam jerk....
untuk saya lak kain ela dah anta p tailor..4 pasang..upah nye dekat RM200 gak ler..tudung blom beli, kasut, hand bag lagi..haaaihhhh..kene cr hat murah2 jer lew...kuih raya lak maybe ad ebuat ade yg beli...x tau lg...baju hubby lak nnt p cari baju melayu dah siap je...sebelom2 ni baju melayu hubby p tempah..tp tahun ni x larat nk hantar kedai...baik beli dah siap jek...murah skit...pestu tinggal cari baju kemeja / t-shirt ngan suar...
hajat nak beli kan katil, almari baju Qaisz nampaknye kene pikir sedalam yg mungkin...hahaha...rasa2 nye lepas raya kot...x pon tahun depan ke...aduiiis...erkk..x baik ngeluh2 kan...harus bersyukur dengan apa yg ada...ni pon dah memadai dah kan....hiks......
membebel lak aku hari ni....ok lah...saje je nk citer psl ni.....ok daaaaa..........

~ Lepas Geram...

evil kenapa hidup ni mesti ade yg x adil????
mmg x adil...x tau nk cakap ape...yg aku tau hati aku panas skang ni...ntah kenapa ntah..
cuma aku sendiri je yg tau... nk citer kt sini kang mau aku balik yg kene marah...almaklumler seperti yg aku cakap X ADIL kan....
so simpan dalam hati jer lah erk...
sendirik mau ingat!!!
eee...gerammmmmm!!!!
geram ngan org2 yg mcm tuh..sengal bin sempudal...hahahahantu tul...

cam yg aku citer psl entry lepas le..psl org chantek tuh...hehee..
org cantek di dahului...org x cantek?? di kemudiankan...senang citer org x cantek x yah amik tau pon..kan?kan? kan? betul x?? mmg x adil sungguh...
huarrgggggggggg...x bleh citer lebih2..
harus pendam smpi lebam!!!!!!!!

Monday, August 11, 2008

~ Rindunye kat Hubby


haihhhh...tetiba rindu kat buah hati pengarang jantungku itu...en.suami..hehehe
kenapa erk...ermmm...sbb rindu ler...huhuhu....

~ HAPPY 1ST BIRTHDAY QAISZ


HARI NI AZWAR QAISZAR BIN YUSMAN FAZZAMY BERUSIA SETAHUN..HEHEHE..LOM LAGI R..KENE TUNGGU KUL 6.27 PETANG...HEHEHEHE...RASE BARU JER SMLM MELAHIRKAN DIA....ERMMM..IBU DAN AYAH SAYANGKAN ADIK...IBU DAN AYAH DOAKAN SEMOGA ADIK MENJADI SEORANG ANAK YG SOLEH, ANAK YG BERIMAN, ANAK YG CERFIK PANDAI, ANAK YG MENDEGAR KATA DAN SEMOGA ADIK DIBERIKAN KESIHATAN YG BERPANJANGAN....

IBU DAN AYAH SAAAAAYAAANNNNG ADIK...
HAPPY BESDAY MY LOVELY SON.....

~ Kami ke kenduri kawen...

lol huh..penatnye hari ni....smlm g kenduri kawen kt umah sepupu..anak dia kawen skali dua orang...hehehe..iaitu kakak kepada ijan
kiranye anak sedara ijan ler yg kawen..skali 2 orang sepupu saya ni dapat menantu..wah...hehehe
penat bukas sbb tolong rewang..tapi sbb si Qaisz ni x nak ikut sesapa..ngan hubby pon dia x nak..nk dukung jek...pestu mata dah ngantuk tp x nak tdo...tu yg mengamuk jerk...
tgh duk diam2 skali kompang pon bunyi...terkejut r si Qaisz ni...dah penat melayan Qaisz dan pengantin pon dah bersanding, maka kami pon balik umah...sbb atok Qaisz kesian tgk cucunye menagis jek..hehehe...
pelamin pengantin ni dibuat oleh pakcik pengantin sendirik a.k.a abang kepada ijan..hehehe..mmg lawa giler...siap posing lg kt pelamin...moh layan gambar...




pelamin dan pengantin....


pelamin edisi terhad....hehehe


pengantin basi..hahahaha


kami sekeluarga......


basikal tua...mmg sentiasa ada....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...