Friday, December 19, 2008

Happy Birthday Sayang

Hari ni 19/12/2008 adalah hari lahir suami tercinta saya yang ke 26 tahun..

Abang..
Selamat Hari Lahir Yang ke 26 tahun..
Semoga abang dipanjangkan umur..
Dimurahkan rezeki..
Di berikan kesihatan yang berpanjangan..
Semoga menjadi seorang suami yang soleh..
Ayang juga doakan agar impian abang untuk menjadi
seorang penulis novel berjaya suatu hari nanti..
Ayang sentiasa menyokong dan berikan semangat pada Abang.

Sesungguhnya ayang dan Qaisz
terlalu sayangkan abang...
We Love u forever and ever and ever...

Selamat Hari Lahir Dari
Ayang And Qaisz....

P/s : nak hadiah ke??..x yah lah erk..huhuhu...tggu gaji ek...hiks...





Thursday, December 18, 2008

Happy Birthday Mak!!


Hari ni (18/12/2008) adalah hari lahir mak saya yang ke 66 tahun...

Selamat Hari Lahir Mak...
Ya Allah Ya Tuhan ku, Kau panjangkan umur dan berikanlah kesihatan yang berpanjangan kepada makku ini.
Sesungguhnya adik terlalu sayangkan mak!!
Terima Kasih diatas segala pertolongan dari mak..
Dari adik masih kecil sehinggalah dewasa..sehingga sekarang!!
Mak masih tidak jemu menolong anakmu ini di kala adik kesusahan..Adik bangga dapat seorang ibu seperti mak..
Mak seorang yang penyabar..
Mak susah nak menitiskan air mata kerana anaknya,
tetapi dalam hati mak, tiada seorang pon yang tahu...
Adik tahu, mak memang mengambil berat tentang kami..
Tak boleh dengar jikalau ada salah sorang anaknya atau pon cucunya sakit dan dalam kesusahan..
Pasti mak akan risau..termenung..memikirkan masalah anaknya...
Mak pasti akan menalifon dan menanyakan khabar.
Mak...
Terima kasih kerana melahirkan kami..
Terlalu besar jasa dan pengorbananmu sehinggakan kami tidak dapat membalasnye..
Hanya kasih sayang dari anak2mu ini dapat menceriakan lagi hidupmu..
Mak..
Kami semua sayangkan Mak!!
Sedar x sedar mak telah pon berusia 66 tahun..
Mak masih gagah lagi..
Adik doakan Semoga mak dipanjangkan umur , dimurahkan rezeki, diberikan kesihatan yang berpanjangan...
Selamat Hari Lahir Mak..
Dari Kami...
Anak-anakmu.....

Monday, December 15, 2008

Cobaan Pertama

hiks...hari Jumaat saya dok tengok resepi Tom Yam kat tenet..sbb tingin nak buat tom yam sendiri pestu nak bagi mak mertua skit..saya memang x berapa pandai masak..so skang baru nk berjinak2 kat dapur...malam sabtu tu ajak hubby pergi kedai nak beli bahan2 nak buat tom yam..
Tom Yam yang saya masak ni simple jek..tapi sedap ler jugak..kurang pedas ngan masam jek..kata 1st time kan..haruslah ade kekurangan..tp ok ler..
so hari sabtu petang baru saya masak..tu pon lepas saya tidurkan anak saya..baru je habis masak, anak saya bangun lepas tu dia "membuang" lak..masa kat bilik air tu dengar ade bunyik pintu kereta..saya ingat kakak saya datang..rupe2 nye adik ipar yang datang....mertua saya bagi rendang ayam, ayam masak merah, kari daging ngan agar2..hahaha..macam da pakat plak ek..saya nak bagi mertua lauk..alih2 mertua saya yang hantarkan lauk dulu...dah niat nak bagi mertua kan, saya pon ajak ler hubby pergi hantar tom yam tuh...
harap2 mertua saya suke ler..walau pon tom yam cubaan pertama saya x macam kat kedai..hiks..yang penting ikhlas tul tak??...
saya buat tom yam x letak sayur pon..cuma letak ayam, udang, sotong, crab stick ngan lobak merah jek.....apape pon saya rasa sedap..harus puji sendiri ler kan..hahahaha...
seronok ler bile kite buat sesuatu tu dan ianye menjadi kan..
hurmmm..lepas ni nak masak apa plak ek..rolleyes




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...