Monday, March 16, 2009

Sunshine Beach Resort & BBQ

Lepas bermandi manda kt Teluk Kemang kami sume pon terus ke Sunshine Beach Resort lak. Sebab Abang saya dah tempah bilik awal2 kat sana. Jauh jugak dari Teluk Kemang nak ke Sunshine nih..Dalam 10km...sampai je sana abang saya dah check in awal2.. kitorang sume dapat satu floor.. kat tingkat 11...tinggi giler..Tengok2 bilik sumer dah siap kemas2 barang ktorang pon keletihan..apa lagi tido dan rehat2 kan badan..Qaisz memang dah tido dari kat dalam kereta lagi..lena betul dia tdo sampaikan bunyik bising pon dia x terjaga..kepenatan ler tuh main air..


Saya lak dok terjah rumah2 yg lain..hiks..budak2 bila nampak kolam renang apa lagi..x menyempat ler..terus turun bawah sambung balik mandi kolam..sabo je lah...Ok ler Sunshine ni..murah pon murah..cuma susah nk carik kedai kt situ..ade kedai pon sebijik jek..tapi harganya dua kali ganda..cekik darah betul..saya beli air Ice Lemon Tea yang dalam botol kecik tuh 2 botol ngan air kotak dutch lady yang kecik..Bile time nak bayar terkejut bile dengar orang tu kata RM7.80..mak aiii..untung banyak dah kedai tu dapat..Kazen saya lak beli air mineral botol besar satu kotak harganya RM30..perghhhh!!!...tapi nak buat camane kami terpaksa beli barang kt situ..da x der kedai lain..klu ada pon jauh sangat..

Malam minggu pulak kami buat BBQ. Dah booking skali tempat BBQ tu. Lepas Maghrib sumer turun bawah. Tepat bakar tu kat tepi pantai. Memang best ler.. Bakar ayam, sosej ngan jagung jerk.. Memula nak start dari petang tapi ujan lak petang tuh seb baik kejap jek. Klu sampai malam tak tau ler apa nak jadi ngan ayam yang diimport khas dari Putrajaya..hihihi...
Orang lelaki dok gigih nak idupkan api..Tapi x lama sangat pon..kejap je dak bleh idup..Saya lak x dapat tolong sama sebab si Qaisz sakit perut nak membuang..tapi x leh kuar..tu yg nangis je tuh..tapi x per lah sebab hubby pon tolong sama gak kt situ..x lama pas tu saya ajak hubby teman saya naik atas sebab Qaisz da nangis ajak balik..Nak naik atas sorang2 rase seram plak nk naik lif tu..hiks...hihi..

Tapi bila sampai atas Qaisz masih x bleh berak pon... Dah kepenatan terus tertido..Kesian dia..tapi kenapa ntah dia asik meragam jek x nak ngan sesapa asik nak ikut saya je..saya nk buat pape pon x bleh..maybe sebab perut dia x sedap le tu kan...Sebelum hubby turun balik kt tempat bakar tuh, saya pesan kt hubby suruh tapaukan ayam sbb saya lom makan lagi..hihihi..
Dalam kul 10.30 malam derang sume pon dah siap bakar..Seb baik balance ada banyak..bleh gak merasa..hihihi...Jom layan gambar..gambar2 ni sume banyak dari camera Farrah..sebab saya x dan nak amik gambar...

Dapur...siap ada peti ais lagi..hihi



Pemandangan dari tingkap bilik tidur saya



Kolam renang di Tingkat 3..

Posing dulu sebelum BBQ

Selebetnye lah saya..tu tangan hubby saje jek...



Bertungkus lumus nak idupkan api...hiks


Orang2 kuat nak idupkan api...


Ayam dan sosej

Pelanggan yang sedang menunggu ordernya..
Ramai tul pelanggan malam tuh..hiks...

Tengah tengok apa tuh??

Bersabar menunggu makanan...

Pelanggan dah boring dah ni..lama sangat...huhuu

Ni lah tukang kipas..hiks..


Baju putih ni tukang ngaapppp..
hahaha...jgn marah ye abg samsul...
tanpa dia BBQ pon x menjadik..
sebab dia yang bawak arang...wekekeke

Rajinnya lah...bagus..bagus..

Pakcik ngan abang ipar ngah isap rokok..

Orang suruh bakar tapi korang dok posing tangkap gambar..
patut ler lambat siap..
hiks..
ya ampunnn!!!

Muke kepenatan...

Amboi2...pelanggan tunggu punya lama..
tapi derang leh makan dulu...
kene potong gaji ni..hiks
jangan marah ye akak n abg iwan..
gurau sajok...
terima kasih ler sebab sponser ayam..
ayam tu memang sedap..
mabelessss!!!!


4 comments:

ijan@2 said...

Weh..makan BAKO2..x ajak aku.....
TENSEN..

cerpelai said...

Tengok kat batu tempat barbeku tu.. Ada tertulis JM.. Maknanya Jamban Maut..!!

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

Ijan,
aku ajak ler..
tapi ko yg x dengo...hahhaa

Somiku,
banyak ler Jamban Maut..

M@L@ said...

dengo cite byk lebih BBQ... tulah tak ajak kiter org kalo tak leh tlg habis kannn..