Monday, July 13, 2009

Berlepakan bersama makcik dan kak sedara

Sabtu cam biasa tak keje..
dah tau ada orang nak datang...
apa lagi cepat2 kemas bilik, kemas umah, lipat baju..hahaha..

hat ni saya terkene "wakenabeb" ngan kak sedara saya..
adoiiii...

perbualan melalui tepon:-
Kak Niza a.k.a kak sedara : Hello dik..akak tak jadi datang tau..nanti mak akak ngan kawannya datang sendiri g umah adik..derang baru lepas tgk nenek tu... Saya : la..nape lak tak jadi datang..betul ke ni..tapi adik trace no akak tadi, akak ada kat kawasan klang *yang ni saya tipuuu* hahaa..sebab naluri mengatakan mmg derang kenekan saya..tapi saya layankan je. Kak Niza: eh..betuller..mak abg iwan ajak akak balik melaka.. Saya : kenapa tak dengar suara mak abg iwan pon.. Kak Niza: derang naik kereta lain ler... Saya : ha..ok ler..tak pe..huhu *sedih*
tak lama lepas tu mak cik saya (mak kepada kak niza) pon sampai umah...
soalan pertama saya "mana akak??" makcik jawab : akak takde..balik kampung *muke siyes ni makcik saya jawab* cik yati : alah..akak da kawen da ada laki mana nk ingat kat adik lagi
saya pon hmmmm...betuller akak tak jadi balik...

tgh borak2 datang lagi satu kete warna itam..

saya : penipuuuuuuuuuuuu....pandai korang bersekongkol buat pakatan ni..
huwaaaaaaaaaa.....wakenaaabeb!!

kak niza lah yang datang..sape lagi..adoiii..hiks

Ptg tu ktorang pergi Giant, pestu terus ke Tanjung Gila..makan kat muara..dapat makan preee..huhu..timekasih bebanyak...

jom lah tgk gambau ye...

"Tengah bersms ngan "belen2" ke ni??"


Kak Niza bersama mak kesayangannya..Cik Milah..

Me, Qaisz & Nek Milah..hehee

Nape mata kamo Qaisz?? kene flash ye..hehe

Buat per tu kak??


Muka da lapo ke ni??..hiks


Adehh..syedapnye tembikai laici ini..huhu

Teh tarik En Cerpelai

Udang goreng tepung

Sotong goreng tepung

Cencaru goreng tepung..eh!! silap..Cencaru Bakar

Ikan siakap ..... ala..lupe namanya..ikan siakap masak apa ye ni? Kak niza , lupe ler..adik tau makan jek..huhu

Sambal tumis, kuah asam dan lain2..hihi

"Makannnnn time..tapi Qaisz bukan makan pon..sibuk susun piring kt situ..seb baik time tgh makan dia jadi Good Boy..aman mak paknye nak mencekik..hahaha"

Nampak tak Qaisz tgh tengok apa tuh?? Tak nampak?? Meh saya tunjuk..
Tengah tgk kepala ikan ni haaa..hikss..

Habis licin ikan tuh..hihi

Kenyang wei....hiks

Dah kenyang jom kite balik...Time kasih ye kak n abg iwan sebab blanje kami makan...
Dan time kasih sbb bagi baju kat Qaisz..semoga akk n family murah rezeki...

1 comment:

ijan@2 said...

sedap r orang banje kan??