Friday, June 5, 2009

Indahnya semalam...

Semalam pas balik kerja terus menuju ke Jusco Bukit Tinggi...Jalan laju-laju kononnya nak beli tiket wayang..sampi je kt TGV tuh citer Night Museum yang ada pukul 11 malam...citer Jangan Pandang Belakang Congkak pon sama gak...hubby tanya nk tgk ke tak..saya jawab malaslah..lama sangat..so ktorang decide nak g beli baju tuk Qaisz..tetiba nampak The Body Shop..hehhe...saje cakap ngan hubby "Ada sale le kt Body Shop"..hubby jawab "Kata nak beli minyak wangi.."..hahaha...saya pon apa lagi..terus pilih minyak wangi White Musk..ada 10% less..yang 50% tu apa ntah yg less..barang2 terpilih je...yelaa..sebelum kawen dulu mmg minyak wangi ni ler jadi pilihan..sampaikan hantara pertunangan pon hubby bagi set white musk ni..hihi...bila da kawen dapat Estee Lauder terus tak pandang Body Shop..hahah...skang ni mmg ngidam sangat nk pakai minyak wangi ni..lagi pon minyak wangi saya kt umah mmg da habis...Terima kasih banyak ye En Cerpelai bg hadiah minyak wangi...

Lepas tu terus g Padini..nampak 70%, 50%...mataku dah rambang dah..hiks...last2 rembat seluar panjang Miki yang harga asal RM79 ada less 70% dapat ler RM23.70..pestu amik t-shirt Miki gak..harga asal dalam RM59.++..less 50% dapat RM29.++... dapat 2 helai je tuk Qaisz..sebab warna yang saya carik tu x jumpa..nak warna cekelat ngan pepel...hihihi..

Bila da setel semua, perut lak lapooo...saya ajak En Cerpelai g Food Court..tapi ramai sangat orang semalam..En Cerpelai terus ajak g makan kat Kenny Rogers (tak reti eja).. Kali pertama makan Kenny ni masa sebelum bertunang...so smlm dapat makan lagi..hihihi...hubby belanja sempena annibeseri...

Indahnya semalam bila dapat keluar dating ngan suami tercinta..nak2 pulak dapat hadiah ngan makan free...ktorang memang tak pernah sambut anniberseri pon...tahun lepas just tgk wayang jek...mana ada duit nak sambut lebih2 kan...hadiah pon tak terbeli...skang ni hubby dapat rezeki lebih, dia pon blanje ler saya...terharu betul..hehe...bersyukur sangat2..

Buat suami saya En Yusman Fazzamy, Terima kasih sayang..semalam adalah hari yang paling indah sekali...hihihi...

ok..jom layan gambo yang tak seberapa ini...

"Haihh..mana lak makanan ni tak sampe2..perut dah bunyik da ni"..kata En Cerpelai..

"Terima kasih ye bang..blanje makan syedappp"


Kami makan set yang ini...lupe namanye...


Muffin vanilla...x syedappp...

Baju raya Qaisz..

Minyak wangi dari hubby...


Seronok dapat hadiah...

Thursday, June 4, 2009

Tak Sabar Nak Tunggu Petang

Bila nak kul 6.00 pm ni..lama nye..hiks...
Da tak sabar da ni...
sebab nk g Jusco ngan En Cerpelai..
nak nyambut anibeseri ngan nak beli baju raya tuk Qaisz....
Sebabkan ada ler orang tu cakap nak ajak tgk wayang..hahahhaa
nak tuntut ke tak?? hihi....

Saje nak carik baju raya Qaisz awal2 ni..
kang bulan puasa tak der lah nak nyelit2 kan..sure ramai orang punya..
Biasalah..kan ramai yg suke soping last minit...kompom2 ramai orang time bulan puasa ni...
bukan eksited nak raya ye...tapi nak membajet..hahaha..
bile semua dah beli, bleh bajet tuk kuih raya, upah jahit baju, dan lain2 ler...

Hmmm....itu je nak cakap...

Wednesday, June 3, 2009

Hari ini pada 4 tahun yang lepas...

Salam semua...sebelum tu, tajuk entry tu korang paham tak..ari ni saya blur...hihi

Ok...hari ini 3/6/2009 kalau 4 tahun yang lepas 3/6/2005 adalah hari Jumaat...
Kalau time2 cam ni saya tgh sibuk..jantung dupdap2..jari jemariku penuh ngan ukiran inai di tangan dan kaki...saya kehulur dan kehilir nak tengok ada yang x setel lagi atau belum..
Hias bunga telur di pahar,susun cantek2 kat pelaminku yang tak seberapa itu...
Orang kampung pula sibuk bergotong royong memasak lauk pauk untuk hidangan malam tuh...

Saya pulak tak bleh nak tolong sangat...asal keluar je dari rumah, makcik saya a.k.a mak ijan dah marah...

"Ko ni kenapa keluar rumah..nak apa??...duduk diam2 kat dalam.." kene sound dah...

Sedar tak sedar dah pukul 6 petang...Mak andam call saya..dia cakap nk datang lepas Maghrib...
nak solekkan muka saya yg berlobang2 ni...nak kasi cun dimalam pernikahan saya dengan pilihan hati saya sendiri....

Saya ditemani sepupu sepapat dan kawan2 saya...Bila dah siap disolek, mak andam suruh tgk cermin..

"Ya Allah..cun jugak muka aku bile kene mekap ni...rasa cm artis plak.." cakap dalam hati ler masa ni..hihi..

Tetiba dengar makcik2 kt luar bilik tu suruh saya keluar dari bilik..derang nk tgk saya..saya pon keluar ler bilik tu...sekali mak andam bersuara..

"Hei fiza...ko buat apa kt luar tu??..masuk dalam bilik..blum nikah lagi kan..klu derang nk tgk ko, suruh derang masuk bilik.." marah tul mak andam ni...takut hilang seri kot...

Pukul 8.00 malam orang masjid da datang tuk kenduri doa selamat dan tahlil..tapi, belah lelaki tak sampai lagi...derang sampai semasa orang masjid tengah baca doa...

Saya yang kat bilik plak makin berdegup laju je jantung ni...seram sejuk..rasa sakit perut pon ada..berpeluh jgn citer ler..penat mak andam lap kan...hihi..

Majlis Pernikahan saya dan En Cerpelai pon berlangsung...saya ni tggu orang kt luar panggil suruh keluar bilik..sebab saya nk tgk sendiri...tapi x der sape panggil keluar...tok kadi pon tak panggil..tahu2 jer sepupu saya cakap dah selesai dah...sempat saya tye benda ni.

"Berapa kali lafaz wei??"
"Sekali jerk"..jawab sepupu saya...

Dalam hati masa tu sedih sbb tak dapat dengar suami baca taklik...x dapat tgk tok kadi nikahkan suami saya...tapi nk buat camane..dah lepas..tengok kt video je le...

Mak mertua saya dan En Cerpelai pon masuk bilik tuk seisi batal air sembahyang pulak..saya nangis masa tu..tak tau sebab apa..hihi..dah setel semua, seisi amik gambar pulak...penat dah masa tu..da le blom makan..elok je belah lelaki balik, saya ngan kawan saya p mencekik kat khemah...lapooo u!!

Tapi ni semua terjadi pada 4 tahun yang lepas....

"Selamat Menyambut Ulangtahun Pernikahan Hafizaillyana Hj Heksan & Yusman Fazzamy Yusof Yang ke-4..."
Semoga mahligai yang dibina selama ini berkekalan hingga ke hujung nyawa dan semoga dimurahkan rezeki kami sekeluarga"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...