Thursday, July 9, 2009

Tahniah Ijan

Saya nak kepochi sikit ni..hiks..
nak ucapkan Tahniah kat ijan sebab projek yang ditunggu2 dah mendatangkan hasil..hehehe
patut ler semenjak dua menjak ni asik rajin masak je minah ni..
ghupenye ada orang di dalam orang..hahaha
apa da aku merepek ni...

Tahniah jan..seperti biasa aku akan menyusul selepas anak kedua ko berumur setahun...InsyaAllah..hehehe
biasak ler..ikut turn..hahaha
wah..aku lak yang suke melampau ni..

pape pon jaga diri kau bebaik...
jangan super aktive ye..
beringat sikit..



Malam Tadi..

Semalam bos besaq datang dari Penang...saya pon apa lagi ler kan..
tekun membuat kerja yang berlambak cam gunung kt atas meja nih..hehe
tetiba dah pukul 5.30 pm bos cakap sekarang tak payah balik kul 6.00..5.30pm je dah buleh balik..
yahooooo..sukaaa..waktu kerja saya 8.30 pagi sampai 6.00 petang...
so sekarang da jadi 8.30 am - 5.30pm..hiks..baik bosh ni..ni yang buat saya makin rajin berkerja ni..haha..kipas bosh ler apa lagi..mau mintak bonoshhhh..hahaha
Pestu semalam kan hubby tak keje...kul 5.30 dia da smpi siap bawak Qaisz yang tak sihat tu...
dah tu hubby bukan nak bawak pampers ke nak tukarkan baju ke...comot2 je Qaisz semalam..hihi
ktorang tak terus balik..tapi ktorang singgah panel klinik hubby..sebab doktor suruh datang check BP...

Da setel jumpa doktor ktorang terus balik umah..da siap makan, mandi sumer terus ajak hubby kuar g kedai..nak carik MInyak Yu Yee qaisz...sebab da habis..minyak tu sentiasa ada..kalau2 Qaisz kembung ke, saya urutkan pakai minyak tu je..dari lahir dah guna minyak tuh...tengah lepak2 tengok t.v tetiba kakak saya ngan anaknye datang..dia nk pinjam camera sebab anaknye ada rombongan tadika g Melaka...da borak2 sumer derang pon balik..sebab da malam sangat dah..

Part ni yang saya nk citerkan sangat ni..time Qaisz tido kt depan t.v, saya angkat dia bawak masuk bilik..tak sampai pon bape minit tetiba dia nangis melalak2..menjerit2.. memula ingatkan dia kembung...slalu bila sapu minyaj terus elok..tapi makin kuat nangisnya..
dari kul 12.00 malam smpi dekat pukul 2.00 pagi bau dia benti..tu pon dah macam2 pujuk dah...asik cakap "apa tu...apa tu.."
memang menguji kesabaran kami ler...hubby lak tgh pening kepala..bila dengar anaknya nangis lagi lah sakit kepala dia..hampir2 hilang sabar gak..dan hampir2 gaduh ngan hubby gak le..
tapi saya duk bacakan ayat kursi , alfatihah, 3 Kul pon tak jadi apa gak...last2 2.30 pagi baru dia tidur..saya angkat bawak masuk bilik lagi..malam tu saya dah seram sejuk..mmg da rasa nk demam pon...
X sampai satu jam Qaisz benti nangis, tetiba dia dok nangis lagi dalam kul 3.30 pagi...airmata tak lah banyak sangat kuar..menjerit je lebih...seb baik nangis yang ni tak lama sangat..ada lah dalam 30 minit...saya dok berjaga kt sebelah dia je malam tuh...pukul 5.00 pagi pon dia nangis gak..pestu bangun tido pon nangis lagi..adoiii...apa dia nak pon tak tahu...
yelaa..memula dia cakap bukak t.v..bila saya dah bukak t.v, dia suruh tutup pulak..haihhh...
last2 kul 8.00 pagi tu terus ajak hubby g umah pakcik sedara hubby kat sijangkang...
dia boleh tengok2 kan klu budak ni nangis je kan..takut kalau kene "Sawan nangis"...
sampai umah pakci tu Qaisz tak nak masuk..dia nangis lagi..bila nampak buka pakcik tu lagi ler dia takott..pakcik tu pegang gak dia..tgk2 kan dia dan baca2 ayat suci.. tetiba pakcik tu cakap Qaisz kene kacau ngan "benda" ni.. tapi benda ni kene bukan kat kawasan umah saya..tapi kat tempat lain..tak pasti ler kan...ktorang agak kene time pergi spital PPUM tuh..
sebab kt sana Qaisz da start merengak..serba serbi tak kene..mungkin je lah..kite mana nak tahu kan..Alhamdulillah lepas pakcik tu dah baca2 kan, dia bagi air..suruh mandi n minum, Qaisz pon nampak ceria jek..nak main dan gelak2..kalau tak muka dia muram jek..senang hati ibu ngan ayah...Alhamdulillah.,
Malam ni malam Jumaat kan..ingat nak baca yasin ler...supaya kami sekeluarga dilindungi oleh anasir2 jahat..wekeke..

Sebab tu ler blog, ym, msn dan skype saya sepi tanpa berita jek...bukan sobong tau ijan..hehehe...
yang pertama bizi sebab suami dan anak tak sihat
yang kedua sebab keje kt opis melambak...ada 40 lebih shipment nak kene setelkan...
ok..saya nk p setel keje..
byeeee...

Wednesday, July 8, 2009

Qaisz dan Ayahnye Doman sama2....

Hari Isnin saya masuk keje lambat sikit..sebab En Cerpelai ngan Qaisz tak sihat..selsema..
plus ada demam sikit2..so dua2 skali kene check ngan doktor...
Qaisznye tekak merah sikit..dok nangis je ari tu...
EN Cerpelai lak masa check tu ada tekanan darah tinggi...
risau plak saya...
Isnin malam Selasa kene lah jaga 2 orang yang sakit di kiri dan kanan saya..hehe
Nak picit EN Cerpelai pon terkejar2...malam tu En Cerpelai seram sejuk...
Semalam pon EN Cerpelai terpaksa g keje gak...dekalt kul 5 petang dia mintak balik awal...tak tahan katanya..
alih2 pagi ni dia cakap x larat nk pergi keje...petang ni ada appointment ngan doktor..
sebab nk kene check darah tinggi lagi...doktor siap bagi tarikh tu...
adoiiii...Harap2 anak dan suami saya x der pape lah..
Doakan Qaisz ngan En Cerpelai cepat sembuh ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...