Friday, February 12, 2010

Bazar-Ria kembali lagi

Salam semua..hehhe
untuk pengetahuan semua, kedai online saya kembali lagi ye...
atas permintaan beberapa customer dan supplier maka saya pon telah menguploadkan gambar2 kain ela yang baru dan terkini...

jom la cuci mata..kalau ada yg berkenan tu jgn malu jgn segan...inform saya terus ok...hehehe

klik sini >>>>>>>> http://bazar-ria.blogspot.com/

Monday, February 8, 2010

Cangkul, Laman umah & tandas..hahaha...apa punya tajuk daaa..

Hari sabtu aku tgk cuaca redup je...aku pon ajak Qaisz keluar rumah..main2 kat laman umah...
sekali nampak cangkul yang tersergam indah menunggu masa aku amik dia jek...hehehe
maka aku pon amiklah cangkul tu...dengan selambanya aku mencangkul tanah merah yg berada di halaman umah aku...hahaha

selama ni asik ujan je kan..so xtvt mencangkul tak dapat diteruskan...habis segala tok nenek peluh keluar mencurah-curah...hehe..tapi takpe..aku suka..da lama tak peluh2 cm tuh...hiks...

tengah syok2 cangkul, hubby pon balik kerja..cepat2 aku suruh dia tolong alihkan batu besar kt tengah2 laman tuh...berat seh!!

dalam hati aku verangan kalaulah halaman umah aku tu di tar..kan best!!! hehe..maka aku pon sms lah beberapa kenalan aku..tanyakan pasal tar..mau servey harga je pon..bukan nak terus taruk..hehe..lg pon mana ada $$$..

citer pasal $$$ ni kan..aku dah bincang ngan abang aku yg keje gomen tuh...aku suruh dia buatkan loan tuk aku..tp aku lah yg bayo bulan2 nnt..tp tak sure dapat ke tidak..abg aku kaa tengah proses..amik masa 2 minggu...hmm...tujuan utama adalah mau bina tandas yg berdekatan dengan rumah serta mau tambak laman umah tu.. segala kerja2 di buat oleh abang ipar aku...so jimat skit laa..cuma bayar upah kat dia jek..hehehe.. tang laman umah tu abg ipar aku cakap dia nak semen je terus..senang..hehe..aku ikutkan aje..huhuhu

Aku bukan lah nak amik kesempatan kat abang aku yg keje gomen tuh..tp disebabkan aku tak lepas nk buat loan (gaji skit..huhu), maka aku pon bincanglah dengan abg aku tuh..seb baik dia setuju...itu je jalan yg aku nampak tuk buat tandas umah...tandas lama tuu jauh kt belakang umah..lampu pon tak dek..korang bayangkanlah klu malam2 mau erk erk kan...tak ke haruuu..hehe..umah kampung beginilah kan...hiks..lagi pon mak abah aku dah tua..tak kan nak biarkan derang malam2 ke tandas kt belakang tuh...jadi pape camane?
aku tak kisah pon nk bayo bulan2 tuh..lg pon umah tu nnt aku yg duduk..takkan nak suruh adik beradik yg lain pulak tuk kuarkan duit tul tak?... kang senang klu adik badik aku balik kg..hehe....dah x der nak berteman2 klu mau erk erk malam2..kekeke..
Harap2 dapatlah loan tuh..hmm..

Dah tua kang klu panjang umur, aku n hubby akan kuarkan KWSP tuk ubah suai rumah sepenuhnya...InsyaAllah...hehee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...