Wednesday, January 5, 2011

2nd Day Atkins

Semalam hari kedua aku try atkins ni..Alhamdulillah dah tak pening2 cam hari pertama tuh.

Yang penting aku sentiasa rasa kenyang ok. Tak caya korang try laa ek. Mana tau menjadi ke kan.

Meh aku share menu2 diet aku semalam. Korang kene ingat. Aku diet atkins ni, memang kene lebihkan protein dan kurangkan carbs. Jangan lak cakap "hari2 makan telur mana leh kurus..gemok lagi ado". sebelum nak komdem aku pape, korang baca dulu blog adik ni ye. http://www.taknakgemuk.com/

Yang pasti aku tak amik makanan atau minuman yang ada kene mengena ngan GULA dan makanan2 yang cars dia tinggi. sehari boleh amik 20 carbs je tau. Nasi memang laa tak sentuh.hihi
harap2 misi berjaya diteruskan.

Breakfast makan telur dadar + cheese + tomato.Hasilnya kenyang smpi lunch time. dan sangat2 sedap tau. hehee

Ni menu lunch. Aku tapao je kat kedai bawah opis. Cam ni pon dah RM5. mahal sungguh!!


Dinner b4 8 malam aku buat sup telur + kobis + tomato. Hehe
Aku baru baca entry dari laling syana yang kobis ni tak elok tuk orang pompuan. Lepas ni tak mo carik kobis lagi. Habistu kalau dah semua tak nak makan kobis, sapa yang nak makan dia ek?? hehehe..


Lempeng kasih sayang. hahaha. Request dari en suami tersayang. Aku terliur jugak. Ambik secubit dua jek..kuangkuangkuang..ok laa tu kan..dari bedal sekeping...hehee

Sambal cili api terangkat buntut. muahahha....

Lupa nak g tau. Aku bedal 2 liter air kosong sehari tau. Hasilnye terkencing2 je laa..hehe...buang toksin gamaknye.

5 comments:

Hikayat Ceritera Si K-Net said...

wa..perut ada kempis la! berat sudah jimat! hehehe...good2!! bsempena brg mahal skrg nie.truskn usaha anda..good luck!! peace..!!

Fadzli Amir said...

Heheheh..bagus2, tuk kesihatan...tapi tak wat xsesais ke ...paling kurang 20 minit, 3x seminggu....moga berjaya...

Kak Amy said...

bagus-bagus untuk kesiahatan Good Luck ok.

SyaNa said...

yang teringin lempeng ngan sambal ko

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

k-nit,
hehehe...lom kempis lagi der..makan masa gak ni..wekeke

Fadzli,
wekeke..selalu senam time g umah mertua jek..

amy,
thanks ye..wekeke

shana,
yang...mai laa umah aku..aku hidangkan hang lempeng..huhuhu