Thursday, February 10, 2011

Kek ButterCream yang tak berapa nak cun

Semalam masa lunch time, aku duk menyinggah ke kedai bahan kek depan opis aku ni ha.

Asalnye nak beli box plastik tu jek. Sekali bleh pulak tangan ni mencapai beberapa barangan seperti shortening, krimwell, gula ising, edible upin ipin, bunga keropok dan juga papan kek.
(ayat aku skema sungguh bukan??)

Bila barang sudah ada, tak sempat nk tunggu hari lain. Balik keje buatkan en cerp air teh ais dan dia menyambung kerja untuk menyiapkan artikel dimana datelinenya adalah pagi tadi.hehehe

Kek kali ini adalah sangat huduh kurasakan. Kerana dek kepintaran aku malam tadi, aku pergi bubuh krim kat kek tu ketika kek sedang suam2 kuku panasnye. Dalam erti kata lain kek itu belum sejuk pon lagi. Tambah2 lagi , aku lupa nak sejukkan cream yang kuputar putar macam gasing itu.

Terjadilah kek cream yang tidak kemas lagi menyakitkan mataku. Tapi nasiblah rasenye tak menyakitkan tekakku. Cream adalah sangat sedap ok. Resepi datang dari myresepi.

Sangat tak kemas bukan??
takpe..biarpon deco tak cantek..tetapi rasanye sedap
jangan pulak hiasannye cantek kaw2 tapi rasenye hampeh sudah...

Budak ini eksaited nk potong kek.
Dia cakap besday dia..
Cian sungguh dengan dia..
matanye sakit..idungnye pula selsema...
cepat baik ye sayang..minggu ni kite g jalan ok...
ke rumah abang hazim....

4 comments:

SyaNa said...

yang cream dia rasa masin2 tak/???
aku suke kek yg rasa masin2
huhu
nak dtg umah ko mkn lempeng + sambal + kek
kekee

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

yang...cream dia rasa manis n masin2..
ala..cam kek morah2 tu..yg dolu2 tuu...

meh laa datang umah yang...aku siapkan yg ko senaraikan tuh...hehee

cerpelai said...

Oleh sebab Syana dah sebut, maka silalah buat lempeng balik karang.. Arahan dari Jabatan Ketua Keluarga dan Masyarakat..

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

en suami - baekkk encik...isteri menurut perintah...hahaha