Monday, March 21, 2011

Begitu terang sekali..hehe

Assalamualaikum & selamat pagi semua....

Nak share cerita & berita yang amat gembira sekali nih..chewahhh!!
Apakah itu ye?? Haaa...korang nampak gambar ni pon korang dah bleh agak apakebenda cerita yang nak saya sampaikan ni.. Tul tak??

Rasanya ada gak yang dah tau dari fesbuk saya kan..hehe..takpe, saya nak cerita jugak buat kenang kenangan saya sendiri..hiks


Yup..saya pregnant sekarang nih. Sepatutnya pada 5hb 3, saya piriod. Tapi tunggu punya tunggu sampai dah delay 12 hari tak jugak piriod2.

Selama delay tuh , saya ada perasan tanda2 cam nak piriod. Sakit2 area pinggang, sakit bawah perut..pestu asik nak makan je..kejap2 lapo..kejap2 lagi lapo lagi..hehhe..

Masa ni mulalah saya cerita kat kawan2 saya. Derang sume agak saya pregnant. Ermm..Naluri saya pon rasa yang saya pregnant. Tapi malas nak test lagi masa tuh. Sampai lah hari khamis 17hb3 time lunch. Saya nekad ke klinik bersendirian untuk membeli pregnant test itu.

Terus naik opis melulu ke toilet. Hehehe..Tak sampai beberapa saat tetiba tersembul double line yang berwarna merah itu. Mulut ni terus cakap " Ya Allah.." maka menitislah air mataku ini..hehehe

Sebenarnya saya plan tahun depan. Tapi dah diberikan olehNya pada tahun ni, maka kami terima seadanya. Yelah kan..Kite mintak rezeki lain..Tapi Allah s.w.t bagi kami rezeki paling besar dan rezeki yang bukan senang2 orang lain nak dapat. Ada orang sampai berhabis duit tuk dapatkan anak. Tapi saya, syukur Alhamdulillah..tak terkata rasanya.



Pergi klinik tapi doktor cakap belum boleh scan lagi. Tunggu bulan depan baru boleh. Wat masa ni baru 5 minggu jek. So, kite tunggu lah bulan depan ye. Doa2 kan kami ye kawan2.

Qaisz nak jadi abang, tapi sekarang ni dia asik meragam jek. Buat perangai..huhu..memang cam tu ke?? Kekadang tensen gak saya. Ada masanye rasa kesian pulak..huhuhu

Semoga kandungan saya ini sihat dan selamat sehingga saya melahirkannye...Amin..

5 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

tahniah fieza ...aminnnn rezeki sekeluarga ;-)

cerpelai said...

Pregnant.. 'Preg', bukan 'prag'..

Itulah pentingnya english educationnn... (Usop, bekas penari kebudayaan)

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

diana , thanks diana...aminnnn..hehehe

en cerp - dah kasi betul itu perkataan...chehhh...

SyaNa said...

tahniah yang
abg tu meragam sbb tau xlama lg kena jaga adik
so pulun meragam abis2
hahaa

Zaidah said...

abang nak dapat adik memang meragam aje....tahu dia tak bleh nak bermanja lebih2...