Wednesday, September 14, 2011

Kencing Manis pulakkkkk

Jumaat lepas buat MGTT. Minum air gula laa apa lagi kan. Dan keputusan darah telah menunjukkan bahawa saya ada kencing manis ketika mengandung. Waduh. Pasrah je la kan. Nak buat camane. memang dah bajet nak kene pon.

Almaklumlah time raya bukan main lagi melantak manis2 kan. Lagi satu, sehari sebelum minum air gula tu, saya boleh lak minum teh ais ngan air sirap kan. memang carik pasal lah bak kata misi2 kat sana tuh. Sebelum minum gula tu 4. lebih je..lepas minum gula terus jadi 8 lebih..waduh waduh..

Semalam kene dengar ceramah pemakan kat spital klang. Encik suami jadi peneman setia. Mekasih ye .. hehehe

Rabu depan start buat BSP. SAtu hari dekat 4 kali kot kene ulang alik pergi klinik. Camana nak kerja? huhuhu..Khamisnya pulak jumpa doktor. Nurse cakap sampai bersalinlah kene buat cam ni.. hehehe.. Ikut je lah kan nak buat camane lagi. Mana yang terbaik tuk saya & tuk baby, kita buat je lah. huhuhu

Sekarang saya sudah mula berpantang dari memakan yang manis2...sampai lah lepas habis pantang. Sebab lepas bersalin pon akan minum air gula jugak. Ni kalau tak kurus2 ni tak tau la kan..hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...